Autor: 021.rs

Novi Sad
22.08.2016.
11:44 > 14:00
Izgradnja Gradske bolnice, koju je najavila svaka lokalna vlast u poslednje dve decenije varajući tako građane pred izbore, prioritet je za Novosađane koji žive u gradu u kojem se broj stanovnika duplirao od devedesetih.
  • *

    23.08.2016 10:31
    *
    Novi Sad ne može imati najveći šoping centar na Balkanu jer se ne nalazi na Balkanu - gradivo osnovne škole
  • milanm

    23.08.2016 08:12
    posao
    prvo resavati problem nezaposlenosti koji je ogroman, pa cemo onda za ostalo lako. sta nam vredi sve to kad nemamo para. evropski smo rekorderi po broju nezaposlenih visokoobrazovanih, cak svaki cetvrti nezaposleni pripada ovoj kategoriji, toga nema nigde ni u srbiji, a siguran sam ni u ostatku evrope. dok god je nezaposlenih 50ak hiljada (toliko je samo na evidenciji upisano) cena rada ce biti niska.
    postali smo magnet za privlacenje jeftine radne snage, oborise cenu rada totalno. to su najcesce studenti koji tu ostaju nakon studija. standard i raslojavanje u ns nikad nisu bili nizi. to jedino moze da omoguci industrija, bilo koje vrste, tek kad se nezaposlenost drasticno smanji pocece da rastu i plate. usluzni sektor ne vredi nista kad nema ko da ih plati, kao ni trgovina, posto potrosnja pada. banke se polako izvlace iz drzave jer nemaju vise visoke profitne stope. gradjevina je stala, sto je i ocekivano, praznih stanova koliko hoces, niko nema para za kupovinu.
    dok god je ponuda radne snage velika plate ce biti male. smanjiti broj studenata sa neverovatnih 65000 na 40ak, smanjiti broj odeljenja u gimanzijama i ekonomskoj skoli, pojacati zanate. ne moraju svi na fakultet, neko mora i da radi, zaradi, da puni budzet. tek tada moze doci do nekog pomaka, ovo je sve presipanje iz supleg u prazno.
  • Kaligula

    22.08.2016 20:12
    Zato je ova vlast nasla zlatnu sredinu i sad rusi parkinge, drvece iigralista igradi baletsko-muzicke skole.
  • Mima

    22.08.2016 20:03
    @fabrika
    Treba nam industrija, proizvodnja za izvoz gde će raditi inženjeri, tehnolozi, stručnjaci, kvalifikovani radnici. Nemačka ostvaruje suficit zahvaljujući razvijenoj industriji. Šta, oni su glupi a mi pametni? Ne mislim na socijalističke predimenzionirane firme jer su moji roditelji radili u takvoj društvenoj firmi, imovina svačija i ničija i znamo svi kako se ta priča završila. Ali ne možemo očekivati razvoj presipajući iz šupljeg u prazno - otvaranjem šoping centara, uvozom svega i svačega, otvaranjem kladionica, banaka, koječega....
  • Saobraćajac

    22.08.2016 18:22
    @Realno
    Mislio sam da je greška u kucanju jer je slovo N porde slova M, ali 2x ista greška mi govori da ti ni ne znaš kako se to vozilo ispravno zove a kamoli kako funkcioniše...
    1. Kaže se traMvaj, a ne traNvaj. Možda u tvom selu kaže sa N ali u gramatici ne...
    2. Tvrdnja da nema strukture (infrastrukture?!) za tramvaj nije tačna. Ne treba puno prostora da se pojedine velike ulice prilagodile za šinski prevoz koji bi u izuzetno velikoj meri mogao da doprinese rasterećenju saobraćajnih gužvi koje postaju sve veće...

    Inače što se same aknete tiče ne verujem da je baš merodavna jer kome pametnom treba još trgovinskih centara kada niko nema para ni za hranau i malo garderobe da izgleda pristojno?
  • Nikola

    22.08.2016 17:25
    @Realno
    Metro ima suvše veliki kapacitet za Novi Sad (nemamo ni pola miliona stanovnika) i to bi bila suviše skupa investicija koja bi finansijski uništila grad. Zato je tramvaj mnogo realnija opcija i uz dobru organizaciju može kvalitetno da zadovolji potrebe Novosađana. Ulice će biti adekvatne za ono za šta se namene (trenutno su automobili, što je neracionalno). Ako nam je namera da bude manje automobila na ulicama, onda ćemo smanjiti broj traka za automobile (negde ih u potpunosti ukinuti). ali i uvesti pouzdan gradski prevoz i proširiti pešačke i biciklističke staze. Tada će moći da se bira - gužvati se u koloni automobila i plaćati skup parking ili brzo stići tramvajem koji ima posebnu traku (tramvajsku bašticu). Očekivano je da će se tada deo građana preorijentisati sa automobila na gradski prevoz.

    Ni mnogo bogatiji Hag (sam grad ima oko pola miliona, a čitavo urbano područje preko pola miliona) nema metro, već tramvaje i odlično su organizovani. Trase su na većem delu potpuno odvojene od ostalog saobraćaja, na semaforima im se automatski omogućava prolaz, vozila su odlično održavana (čak i starija vozila), na skoro svakom stajalištu postoje displeji sa obaveštenjima o nailasku sledećeg vozila, karte se plaćaju elektronski (kao i u celoj Holandiji) tako da nema nepotrebnog zadržavanja na stanicama. Takođe, tramvaji prolaze i kroz sam centar grada, gde je automobilima zabranjen saobraćaj, i to dodatno doprinosi njegovoj atraktivnosti.
  • jedan od mladih

    22.08.2016 17:24
    -
    Sledeci put nemojte anketirati praznoglave klinke koje vise po splavovima i kaficima u izazovnim krpicama pa nece biti takvih rezultata. Nisu svi mladi idioti.
  • Realno

    22.08.2016 15:28
    @Nikola
    Tranvaj? Pa nema ni strukture za tu egzebiciju, bolje da trazis metro u Novom Sadu... Novi Sad nema ni adekvatne ulice za auto, a zamisli tranvaj... Ljudi ne znaju da voze u kruznom, a ti zelis tranvaj da vidis u Novom Sadu... Jako, jako losa ideja... Moje skromno misljenje...

    Treba imati adekvatne ljude sa idejama i sve je moguce, ima raznih fondova kako moze da se poboljsa zivot, ali nikom aman bas nikom nije stalo da napravi park ili nesto gde moze da se odmori covek posle posla... Dunavski nam grca od ljudi, kej ne mozes da vozis bicikl od ljudi...

    Ne znam sta treba uraditi da bi stvorili adekvatan park, moze da se sagradi lep park izmedju novog naselja i detelinare. Tu kod zeleznicke ranžirne stanice, nju pretvoriti u muzej - napraviti jednu atrakciju da stri voz prolazi u neko vreme, napaltiti kartu 100 dinara ... Jedno od predloga, a mogu do sutra sa resenjima...
  • Nikola

    22.08.2016 15:10
    Podržavam predloge za bolnicu i tramvaj.

    KCV je preopterećen i pakao je zakazivati specijalističke preglede.
    Takođe, grad koji se u poslednjih 10-15 godina toliko proširio ne može više da se razvija bez šinskog prevoza. Zapravo, može, ali to će dovesti do drastičnog pada kvaliteta života. Tramvaj treba da smanji zagađenje vazduha i broj automobila na ulicama (Jevrejska, Stražilovska i Jovana Subotića da se zatvore za automobile).
  • Nemanja

    22.08.2016 13:48
    Pazljivim gledanjem brojki, naslov postaje beskonacno pogresan i jedino sto moze proizvesti je da neki matori pomisli (naglas) "danas mladi nista ne valjaju".
  • Seka Persa

    22.08.2016 13:36
    Izgraditi novu bolnicu je čas posla. Možda čak i nova (trenutna/buduća) vlast uspe da se i ugradi na recimo tenderima za opremu. Imamo primere...

    Problem je ko će raditi u istoj kada imamo potpuni odliv i nedostatak lekara specialista, a nove specijalizacije se ne otvaraju....

    Wishfull thinking štob' se kaz'lo...
  • fabrika

    22.08.2016 13:33
    mima
    ne postoje jake "proizvodne firme" kakve opisujete. pustite te priča o fabrikama, železarama i mega kompleksima da ostanu deo istorije i jugoslavije, vidite da takve firme i ako su ostale u srbiji, propadaju ili su u stečaju. sve ostalo što ste rekli 100% tačno.
  • Smrdija

    22.08.2016 13:30
    Kakva drzava takve i zelje .
  • Realno

    22.08.2016 13:30
    Koji mladi?
    Ja sam u najboljim godinama - 24, uopste mi nije jasno koji maldi zele shoping centar.

    Koja je to grupa ispitanika, ispod 18 g.... Pa to nije uopste realno... Trebaju nam novi tereni za sport, adekvatniji parkovi sa vise zanimljivosti, fontane, klupe ...
    Posetitte u nekom velikom gradu park (Pariz, Lion,Berlin, Kopenhagen) pa i manjem (Gepingem, Studgart, Bern, ...) da vidite razliku, kako ljudi uzivaju u tim parkovima i kakava lepota krasi te parkove, a ne shoping centar gde su sve turke marke, roba 3 kvaliteta po cenama 1 kvaliteta... U bigu ne moze da se kupi ni jedan valajan komad odece, a da nije katastrofa od materijala...

    Da se ne nerviram, dosta je...
  • Mima

    22.08.2016 13:08
    Šta nam treba - nova bolnica i porodilište, novi vrtići, nova parking mesta, više zelenila, nekoliko jakih proizvodnih firmi za 4.-5.000 radnika sa prosečnom platom 60.000-70.000 dinara. Tržni centri stop, imate Merkator, Big, a Spens i Lupus su poluprazni. Provozajte se do Inđije, Beograda, Segedina. Mladi bi tržne centre a za koju godinu kad dobiju decu a nema mesta u vrtićima onda će biti kuku-lele traži vezu.....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna